Porządek obrad
3.
Powołanie sekretarza obrad.
4.
Przedstawienie porządku obrad.
5.
Przyjęcie sprawozdania z pracy Burmistrza za okres od 9.5.2024 r. do 4.6.2024 r. oraz informacji o przetargach za okres od 7.5.2024 r. do 4.6.2024 r.
6.
Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodnicy za rok 2023.
7.
Raport z wykonania w 2023 roku Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Brodnicy na lata 2022-2024 i efektów jego realizacji.
8.
Informacja o realizacji kierunków działań Burmistrza Brodnicy na kadencję 2018-2024.
9.
Sprawozdanie Burmistrza Brodnicy z wykonania budżetu Gminy Miasta Brodnicy za rok 2023.
10.
Sprawozdanie z pracy komisji Rady Miejskiej – przewodniczący komisji.
11.
Wolne wnioski i zapytania mieszkańców miasta.
a)
w sprawie rozpatrzenia Raportu o stanie Gminy Miasta Brodnicy za 2023 r. i udzielenia z tego tytułu Burmistrzowi Brodnicy wotum zaufania,
b)
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Miasta Brodnicy za rok 2023,
c)
w sprawie udzielenia Burmistrzowi Brodnicy absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Miasta Brodnicy na rok 2023,
d)
w sprawie kierunków działań Burmistrza Brodnicy na lata 2024-2029,
e)
w sprawie emisji w roku 2024 obligacji komunalnych oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,
f)
w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miasta Brodnicy lub jej jednostkom organizacyjnym oraz warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną,
g)
w sprawie uchwalenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Brodnicy na lata 2024-2028,
h)
w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej przy ul. Słonecznej w Brodnicy,
i)
w sprawie desygnowania radnych Rady Miejskiej w Brodnicy do Społecznej Komisji Mieszkaniowej,
j)
o zmianie uchwały w sprawie Statutu Gminy Miasta Brodnicy,
k)
o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Miasta Brodnicy na rok 2024,
l)
o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasta Brodnicy na lata 2024-2041.
m)
w sprawie przekazania według właściwości petycji dotyczącej budowy strzelnicy cywilnej,
n)
w sprawie rozpatrzenia petycji dotyczącej wprowadzenia programu „Weteran Plus”,
o)
w sprawie przekazania według właściwości petycji dotyczącej upamiętnienia 400. rocznicy śmierci Anny Wazówny,
p)
w sprawie rozpatrzenia petycji dotyczącej naruszenia zasady uczciwej konkurencji oraz równego traktowania przez „Ziemię Michałowską”,
r)
w sprawie przekazania według właściwości petycji dotyczącej przywrócenie historycznego wyglądu rynku w Brodnicy,
s)
w sprawie przekazania według właściwości petycji dotyczącej zamontowania tablic przedstawiających obiekty historyczne w czasach ich powstania,
t)
w sprawie rozpatrzenia petycji dotyczącej włączenia Brodnicy do programu „Lokal za grunt”,
u)
w sprawie rozpatrzenia petycji dotyczącej podjęcia uchwały krajobrazowej,
w)
w sprawie przekazania według właściwości petycji dotyczącej przeprowadzenia konsultacji społecznych w sprawie rozbudowy Brodnickiego Domu Kultury,
x)
w sprawie przekazania petycji dotyczącej przywrócenia połączeń kolejowych z Brodnicy do Działdowa,
y)
w sprawie przekazania według właściwości petycji dotyczącej opracowania planów ewakuacji I, II i III stopnia dla miasta Brodnicy,
z)
w sprawie przekazania według właściwości petycji dotyczącej stanu Bramy Chełmińskiej,
aa)
w sprawie przekazania według właściwości petycji dotyczącej rozbudowy basenu,
ab)
o zmianie uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego oraz liczby członków stałych Komisji Rady Miejskiej Brodnicy,
ac)
w sprawie delegowania przedstawicieli Gminy Miasta Brodnicy na Walne Zebranie Stowarzyszenia Miast, Gmin i Powiatów Dorzecza Drwęcy.
13.
Interpelacje i zapytania radnych.
15.
Zamknięcie III sesji Rady Miejskiej w Brodnicy.